Helpdesk
1.
Wist je dat...
Domme vragen bestaan wel !
2.
Nu heb ik het probleem dat als ik iets aanpas dat
die wijzigingen niet zichtbaar zijn. Enkel als ik op F5 druk.
Kan het zijn dat die cash alsnog ergens staat?
Met vriendelijke groet,
R. ####
Systeembeheerder
3.
Support: Ik zal het wachtwoord even voor u spellen.
Cornelis, Victor, Ferdinand, Simon, Zaandam, 2024
Klant: Oh, dat is wel een heel lang wachtwoord....
4.
Ben niet in het bezit van een smartphone. Wat nu?
5.
Beste Helpdesk,
Als ik mijn forwarding uitzet,
werkt mijn website niet meer.
Kun je kijken wat hier aan de hand is?
6.
Juist doordat een NEP provider vroeg om een password en dit vervolgens
is verstrekt hebben wij nu de problemen die wij hebben.
Maar goed, het werkt nog niet.
7.
Ik heb bij jullie een url aangekocht, te weten {domeinnaam}.nl.
Deze url wil ik laten redirecten naar een ander adres
Hoe kan ik dit zonder al teveel gedoe mogelijk maken?
Kunt u dat voor mij regelen?
Ik verneem graag van u.
Hartelijke groeten,
*{Naam} Probleemoplosser*
8.
Helpdesk: Werkt u op een MacIntosch computer of op een Windows computer
Klant: Ik werk op een laptop computer...
9.
Helpdesk: de juiste gegevens kunt u vinden in de handleiding.
Klant: Maar ik kan helemaal niets aanpassen in de handleiding !
10.
Mijn domeinnaam was
Www.voorbeelddomeinnaam.com en niet voorbeelddomeinnaam.com.
11.
Klant heeft precies alles ingevuld zoals in het voorbeeld wordt aangegeven:
inclusief... vul_hier_je_emailadres_in.
12.
Klant heeft probleem over een ander bedrijf en belt:
Ik heb hier niet echt verstand van maar het moet wel opgelost worden.
13.
Klant heeft een betalingsachterstand en reageert als volgt:
Hoe kan dat nu? Ik moet betalen voor iets op (datum) ingaat en kan
het niet opzeggen. Verwijder gewoon alles en verscheur de factuur.
14.
Klant aan helpdesk:
Misschien moet ik toch eerst even contact opnemen met mijn webbouwer...
15.
Klant aan helpdesk:
Klant geeft aan dat haar nieuwe emailinstellingen niet werken.
Na vele communicatie heen en weer heeft support een voorbeeld pdf gemaakt
waarin alles precies met de juiste instellingen en afbeeldingen in vermeld staat.
Klant belt terug: Ik druk hier binnen de PDF op het plaatje "OK",
maar er gebeurt nog steeds niets!
16.
Helpdesk:
Google is je beste vriend.
18.
Klant:
"Ik heb geen computer thuis.
Is het Internet ook in boekvorm verkrijgbaar?
19.
Klant:
"Ik heb een probleem met dit programma." Helpdesk:
"Zit u nu achter uw computer?
Klant:
"Nee ik zit niet achter de computer."
Helpdesk:
"Wilt u dan even achter de computer gaan zitten."
Vervolgens klinkt er wat gerommel en zegt de man dat hij achter de computer zit.
Helpdesk:
"Wat ziet u nu?"
Waarop de klant antwoordt:
"Allemaal kabels."
20.
Helpdesk:
"Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm."
Klant:
"Bedoel je links voor jou of links voor mij?"
21.
Een klant kon geen verbinding maken met het Internet.
Helpdesk:
"Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?"
Klant:
"Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen."
Helpdesk:
"Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?"
Klant:
"Vijf sterretjes."
22.
Klant:
"Het Internet is erg langzaam.
Kunnen jullie het niet opnieuw opstarten?"
23.
Helpdesk via e-mail:
Klant: "Ik kan geen e-mail meer versturen of ontvangen. Help!"
Helpdesk mailt na enig nadenken terug: "Jawel hoor."
24.
Helpdesk:
"Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Klant:
"Eeh. Hallo. Ik kan niet printen."
Helpdesk:
"Wilt u voor mij op de 'start-knop' drukken en ..."
Klant:
"Nou moet je even goed luisteren.
Niet meteen zo technisch doen... Ik ben Bill Gates niet!"
25.
Klant: "Ik kan geen e-mail versturen.
Is het Internet soms vol?"
26.
Klant: "Ik kan geen e-mail ontvangen."
Helpdesk: "Welke software gebruikt u?"
Klant: "Wat bedoel je?"
Helpdesk: (Zucht) "Waar krijgt u uw e-mail op binnen?"
Klant: "Mijn computer."
27.
Klant: "Is het Internet ook op zondag geopend?"
28.
Helpdesk: "Helpdesk, hoe kan ik je helpen?"
Klant: "Ik wil een klacht indienen."
Helpdesk: "Wat is het probleem?"
Klant: "Ik heb jullie er nog om gevraagd om geen pornografie op mijn
Internet te programmeren. Ik wil dat jullie het onmiddellijk verwijderen."
29.
Klant: "Ik kan geen e-mail versturen."
Helpdesk: "Vertel me wat u doet om het te versturen?"
Klant: "Ik schrijf het op een stukje papier, doe het in de gleuf van de
computer en druk op 'verzenden'."
30.
Een klant belde de servicedesk met een probleem. Om dit verder uit te zoeken was het nodig om een aantal instellingen te bekijken. Zoals het iedere goede servicedesk medewerker betaamd werd er begonnen met het nakijken van de instellingen. Om hier te komen werd de klant verzocht om dubbel te klikken
op 'Deze Computer', waarop de man reageerde of het ook nog uitmaakte waar hij op zijn computer zou kloppen, de zijkant van zijn monitor, het toetsenbord of op zijn systeemkast...
31.
Klant: "Mijn jongste zoon was gisteravond over het web aan het surfen en tot mijn schrik zat hij op de website van de BBC."
Helpdesk: "Ja, wat is daar mis mee?"
Klant: "Dat '.uk' aan het eind, dat staat toch voor 'United Kingdom'?"
Helpdesk: "Uh, ja."
Klant: "Verdomme! Ik wist het wel. Nou, die heeft een probleem. Dat kan ik je wel vertellen. Hij zat er meer dan een half uur. Hoeveel kost het eigenlijk naar Engeland?"
Helpdesk: "Zo werkt het niet helemaal. U kunt surfen naar elke plek ter wereld, zonder dat dat meer kost dan lokaal inbeltarief."
Klant: "Nee, ik weet zeker dat daar extra voor gerekend wordt. Het zou onzinnig zijn om het niet te doen, tenslotte. Engeland is ver weg. Ze zouden miljoenen verliezen als ze het niet zouden doen." (Zelfs nadat uitgelegd was hoe het Internet werkt, weigerde de klant te geloven wat haar gezegd werd. Ze besloot de telefoonmaatschappij te bellen. Even later belde ze terug)
Klant: "Nou, het lijkt erop dat je gelijk hebt. Ik heb nog een vraag voor je."
Helpdesk: "Ja?"
Klant: "Weet jij of e-mailen naar het buitenland duurder is?"
Helpdesk: "Geloof me, dat is niet duurder."
Klant: "Prachtig! Mijn oudste zoon werkt in Zweden. Hij stuurt ons e-mail, maar ik vond het altijd eng om hem te beantwoorden omdat ik niet wist hoeveel het kost, daarom belde ik hem altijd maar op. Dit scheelt me een hoop centen. Toch zou het slim van ze zijn als ze Internet naar het buitenland duurder zouden maken.
32
Dit is allemaal erg verwarrend."
Helpdesk: "Het enige dat u hoeft te doen is een printerkabel kopen en deze aan te sluiten."
Klant: "Dus je bedoelt dat ik extra dingen moet kopen om mijn computer te laten werken?"
Helpdesk: "Nee, u had een goede printerkabel, maar die heeft u weggegooid, zei u."
Klant: "ik denk dat ik mijn buurman maar even bel. Volgens mij is hij wel in staat om mijn printer te laten werken."
Helpdesk: Dat is goed, maar u heeft écht een printerkabel nodig."
Klant: "Mijn buurman is erg handig met computers."over inpluggen in de computer, maar het was te ingewikkeld. Ik heb de printer gewoon naast de computer gezet, net als op het plaatje in het instructieboek. Ik dacht dat hij
misschien te ver weg stond, maar hij staat nu tegen de computer aan en hij doet het nog steeds niet."
Helpdesk: "Uhm. U moet uw printerkabel inpluggen in de computer. De kabel moet van de printer naar uw computer lopen. Als het goed is zat er een kabel
in de doos toen u de computer bij ons kocht."
Klant: "Volgens mij niet hoor. Er was wel een vreemd uitziende kabel bij, maar ik dacht dat dat een extra kabel was, dus die heb ik weggegooid."
Helpdesk: "U heeft echt een andere printerkabel nodig als u wilt printen. En die moet u aansluiten aan uw computer en aan de printer.
Klant: "Dat staat niet op het plaatje."
Helpdesk: "Het staat misschien niet op het plaatje, maar als u wilt printen zult u dat toch echt moeten doen."
Klant: "Oh, goed. Dit is allemaal erg verwarrend."
Helpdesk: "Het enige dat u hoeft te doen is een printerkabel kopen en deze aan te sluiten."
Klant: "Dus je bedoelt dat ik extra dingen moet kopen om mijn computer te laten werken?"
Helpdesk: "Nee, u had een goede printerkabel, maar die heeft u weggegooid, zei u."
Klant: "ik denk dat ik mijn buurman maar even bel. Volgens mij is hij wel in staat om mijn printer te laten werken."
Helpdesk: Dat is goed, maar u heeft écht een printerkabel nodig."
Klant: "Mijn buurman is erg handig met computers."
Helpdesk: "Prima. Prettige dag verder."
33.
Klant: "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt hij: 'can't find printer'. Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden."
34.
Helpdesk: "Hewlett-Packard klantenservice. U spreekt met Sergio. Kan ik u helpen?"
Klant: "Ja. Ik heb een deskjet-printer die gerepareerd moet worden."
Helpdesk: "We hebben diverse deskjet-printers. Watvoor model heeft u?"
Klant: "Het is een Hewlett-Packard."
Helpdesk: "Dat weet ik. Uhm? Weet u misschien of u een kleuren- of een zwart-witprinter heeft?"
Klant: "Hij is beige."
35.
Een man belt met de mededeling dat hij de cd-rom drive van zijn computer niet kan vinden.
Helpdesk: "Kunt u mij uw computer even beschrijven?"
Klant: "Ik heb mijn toetsenbord, mijn scherm, en die grote bak."
Helpdesk: "Dat is dus de computer. kunt u die beschrijven?"
Klant: "Ik zie twee knopjes met een groen lichtje?"
Helpdesk: "Dat is dus de aan/uit-knop."
Klant: "Dan een klein gleufje met een knopje?"
Helpdesk: "Dat is dus voor de floppy's."
Klant: "En daaronder zit alleen de bekerhouder."
36.
Klant: Er plopte net opeens een boodschap op mijn scherm. Er staat 'Click OK'. Wat moet ik nu doen?"
37.
Klant: "Een dubbele punt??"
Helpdesk: Ja meneer. Die zit op uw toetsenbord aan de rechterkant van de letter L."
Klant: "Hoe spel je 'L'?"
38.
Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!"
39.
Een vrouw belde overstuur naar Dell Computer Tech Support omdat het haar niet lukte haar nieuwe computer aan te zetten. Nadat de medewerker de vrouw vroeg of alle kabels wel waren aangesloten antwoordde de vrouw: "Ik heb keer op keer op het voetpedaal gedrukt, maar er gebeurt niets."
De voetpedaal was de muis van de computer.
40.
Helpdesk: 'Wat voor computer heeft u?'
Vrouwelijke klant: 'Een witte.'
41.
Hallo met Celine hier: 'Ik krijg mijn diskette er niet uit.'
Helpdesk: 'Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?'
Klant: 'Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit.'
Helpdesk: 'Dat is niet zo mooi. Wel, ik maak er een melding....'
Klant: 'Neen...wacht...ik zie het al...ik had de diskette er nog niet ingedaan...
42.
Klant: 'Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet.'
Helpdesk: 'Heb je wel een kleurenprinter?'
Klant: 'Aaaah.....................dank je.'
43.
Helpdesk: 'En dan toetst u nu F 8.'
Klant: 'Hij doet het niet.'
Helpdesk: 'Wat heeft u precies gedaan?'
Klant: 'Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei,
maar er gebeurt niks.'
44.
Helpdesk: 'Wat staat er nu op uw monitor, mevrouw?'
Klant: 'Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje
voor me gekocht heeft in de supermarkt.'
45.
Helpdesk: 'Uw wachtwoord is een kleine a van appel,
een hoofdletter V als in Victor, het nummer 7.'
Klant: 'Is dat een hoofdletter 7?'
46.
Klant: 'Mijn toetsenbord doet het niet meer.'
Helpdesk: 'Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?'
Klant: 'Nee. Ik kan niet achter de computer komen.'
Helpdesk: 'Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar achteren.'
Klant: 'Oké.'
Helpdesk: 'Kwam het toetsenbord met u mee?'
Klant: 'Ja.'
Helpdesk: 'Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd.
Staat er misschien nog een ander toetsenbord?'
Klant: 'Ja...er staat hier nog eentje. Ah...die doet het wel!'
47.
Helpdesk: 'Welk antivirus programma gebruikt u?'
Klant: 'Netscape.'
Helpdesk: 'Dat is geen antivirus programma'
Klant: 'Oh, sorry...Internet Explorer.'
48.
Helpdesk: 'Met Microsoft Tech. Support, kan ik u helpen?'
Oude vrouw: 'Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten!
Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?'
Helpdesk: 'Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal.'
Oude vrouw: 'Ik heb zitten werken in Word en ik heb meer dan vier uur
geleden de helptoets al ingedrukt.
Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?!?!?'
49.
Klant: Mijn computer doet het heet sloom,
andere pc doet het heel traag met mailtjes verturen
Ahhh.... tja duidelijk....
Het vershil zit hem in de details zal ik meer denken,
een computer is geen PC.